02133946978

رد کردن لینک ها

مزایا و معایب استفاده از لاستیک‌ پهن برای خودرو

مزایا و معایب استفاده از لاستیک‌ با پهنای زیاد

مهمترین مزایای استفاده از لاستیک پهن‌تر، افزایش چسبندگی و قابلیت جرکت مطمئن‌تر با سرعت بیشتر در پیچ‌های حاده می‌باشد.

البته این نکته را تقریبا همه می‌دانند اما نباید فراموش کنیم که این چسبندگی صرفا در سطوح خشک اثر دارد یعنی با لغزنده و خیس بودن مسیر، افزایش بیش از حد پهنای تایر باعث دشوارتر شدن خروج آب از بین عاج‌های لاستیک شده و چسبندگی را به شدن کاهش می‌دهد.

نکته دیگر از مزایای لاستیک پهن اینکه با استفاده از چنین لاستیک‌هایی، طول مسیر ترمزگیری کاهش پیدا می‌کند. البته این موضوع در مسیرهای خشک بیشتر نمود پیدا می‌کند. به علاوه اینکه استفاده از این نوع تایرها می‌تواند عموما به زیبایی و عضولانی‌تر شدن خودرو کمک کند که امروزه اصلی‌ترین علت گرایش مردم به خریدن این تایرها همین موضوع است.

و اما نکات منفی استفاده از تایر پهن:
همانند هر چیزی که در عین مزایا می‌تواند معایبی داشته باشد، لاستیک پهن پیش از هر چیزی به دلیل بالا رفتن چسبندگی، باعت افزایش فشار به پیشرانه و قطعات انتقال نیرو می‌شود. این مساله می‌تواند به افزایش مصرف سوخت نیز منجر شود.

از دیگر مسائلی که هنگام خرید لاستیک پهن باید در نظر گرفت،‌ این است که لاستیک‌های پهن‌تر بیشتر و عمدتا با فاق‌های کوتاه‌تر عرضه می‌شوند، پس برای استفاده از چنین لاستیک‌هایی لازم است که رینگ‌هایتان را هم یک تا دو سایز بالاتر بگیرید و همین مطلب نیز می‌تواند باعث خشکی و کوبش سیستم تعلیق خودروی شما شود.

خلاصه مطلب اینکه سعی کنید با در نظر گرفتن موارد ذکر شده، هنگام تهیه لاستیک نو، بهترین انتخاب و خرید را داشته باشید، در ضمن هم اکنون کارخانجات لاستیک با سند سبز خودرو اقدام به ثبت نام به فروش لاستیک به قیمت دولتی می‌کنند که در هر جفت بسته به نوع لاستیک، چیزی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان از قیمت بازار کمتر می‌باشد.
منبع: پیچ اینستاگرم @car_serviceman

به گفتگو بپیوندید