02133946978

رد کردن لینک ها

نکات کلیدی در مورد فشنگی آب

فشنگی آب یا همان سنسور دمای موتور

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که خودروی شما جوش آورده و یا در پشت آمپر خودرو دمای آب را به درستی نشان ندهد و یا حتی اینکه در بعضی از خودروها فن ماشین به موقع روشن نشده و یا به صورت یکسره روشن مانده باشد. در این شرایط با فشنگی آب سر و کار خواهید داشت.

قشنگی آب چیست؟

این قطعه در واقع یک سنسور با مکانیزم مقاومت متغیر در موتور خودرو بوده که با تغییرات دما آب، ولتاژ متفاوتی را به ECU فرستاده و ECU رو از احوالات دمای آب خودرو مطلع می‌سازد. جای این فشنگی در موتور معمولا کنار ترموستات بوده و در بعضی از خودروها هم در پشت سرسیلندر قرار می‌گیرد.

در خودرویی مثل پژو تعداد سه عدد فشنگی با رنگ سبز و آبی و قهوه ای وجود دارد. البته در بیشتر خودروهای دیگر که از سیستم مالتی پلکس استفاده می‌کنند، قشنگی قهوه ای حذف شده و خود ECU کار کنترل فن را بر عهده دارد.

اعلام خرابی فشنگی آب چیست؟

۱- آمپر آب حرکت نکرده و یا آمپر آب عدد اشتباه را نشان می‌دهد و یا بی جهت جابجا می‌شود.

۲- از طرف سنسور دمای آب پراید، آب نشت می‌کند.

۳- فن دیر روشن شده یا اصلا روشن نمی‌شود و یا فن خاموش نمی‌شود.

۴- خودرو مکرر جوش می‌آورد.

۵- خودرو دیر روشن شده و درست و منظم کار نمی‌کند.

۶- مصرف سوخت افزایش یافته و حتی خودرو دود می‌کند.

۷- چراغ چک چشمک زده و یا بصورت ثابت روشن می‌ماند.

نکته کلیدی: اینکه هر گاه نشانه‌های خرابی فشنگی آب را دیدید و یا دستگاه دیاگ اینطور نشان داد، بلافاصله آن را عوض نکنید، چرا که سوکت آن دارای قطعی و یا سولفاته شده باشد. همچنین پیش آمده که سیم آن در جلوتر قطع شده باشد، حتی کم بودن آب رادیاتور و یا هوا داشتن سیستم خنک کننده نیز در کارکرد این قطعه تاثیر منفی دارد.

پس با دانستن این نکات همیشه بهترین کار را انجام دهید و از مخارج بیهوده بپرهیزید.

نظرات

  1. ارسال نظر

    نکات کلیدی؟ چه نکته ای کلیدی نوشتی خداوکیلی، مرده شور از دم همه سایتهای ایرانی رو ببره که یکیش بدرد نمیخوره، فقط کپی فقط دروغ و اراجیف

    پیوند یکتا

به گفتگو بپیوندید