02133946978

رد کردن لینک ها

آیا لنت ترمز شما پس از تعویض سوت می‌کشد؟

چرا لنت ترمز بعد از تعویض هم سوت میکشد؟
ابتدا برای جواب عرض کنم که جنسِ لنت ترمز باید از بهترین و با کیفیت‌ترین نوعِ آن باشد و بجز الیاف استیل و آهن که به لنت استحکام و قدرتِ ترمزگیری می‌دهد، باید شاملِ رزینِ مخصوص و الیاف مس و برنج هم باشد تا دمای لنت و دیسک ترمز خیلی بالا نرفته و مانع از خوردگی دیسک شود.

همچنین بهتر است که لنت دارای خط وسط بوده که در میانه راهِ ترمز گیری، گرد و غبار لنت را تخلیه کرده تا صدای ترمز کمتر شود.
اما جدای از بحث کیفیتِ لنت، خیلی مکرر اتفاق می‌افتد که شما بهترین نوع لنت ترمز با بالاترین قیمت را تهیه و نصب می‌کنید؛ ولی باز هم لنت سوت می‌کشد. در این حالت دلیل و چاره چیست؟
اینجاست که پایِ سلامت و صاف بودنِ دیسک ترمز به میان می‌آید؛ یعنی باید بدانید و آگاه باشید که صدای سوت چیزی نیست جز وجود هوا در بین لنت و دیسک ترمز. بنابراین وجود شیار و خط و خش روی دیسکِ ترمز، باعث آن می‌شود که لایه‌ای نازک از هوا بصورت دائم بین لنت و دیسک باقی مانده و حتی با وجودِ لنت ترمزِ نو و با کیفیت، صدای سوت شنیده شود.
حالا چکار کنیم؟
حتماً و همیشه از ترک نداشتن دیسک ترمز و لنت ترمز مطمئن شوید و در صورت صاف نبودن سطح دیسک ترمز، آنرا یا تعویض کرده و یا دیسک را نزد تراشکار برده که سطحش را صاف و صیقلی کند تا اولاً پروسه ترمزگیری بهتر و قوی‌تر شده و دوماً صدای این سوتِ مشمئز کننده‌ در هنگام ترمزگیری کمتر شود.
اما اگر باز هم صدای سوت، شما را اذیت کرد، لنت را کمی با کرم سرامیکی که در بازار وجود دارد چرب کنید، بعضی‌ها هم لنت را کمی سنباده زده تا سطح آن زبر شود و این کار تاثیر گذار است.
منبع: car_serviceman

به گفتگو بپیوندید