02133946978

رد کردن لینک ها

دلیل بالا رفتن مصرف بنزین همزمان با سردی هوا

نخست این را بگوییم که خرابی فشنگی آب موتور هم می‌تواند تاثیر داشته باشد، اما باز کردن و انداختن نیم نگاهی به ترموستات، بی ضرر نیست.
دوستان، اگر چاک ترموستات خودروی ما باز مانده باشد و یا اگر از نوعِ دما پایین باشد و یا بدتر اینکه اگر خود ما بیاییم و ترموستات را حذف کنیم، در واقع با این کار و با این مهندسی مخوف، دمای موتور را بیش از حد پایین آورده‌ایم و این باعث می‌شود که کامپیوتر دچار سردرگمی شود و دائماً دما را پایین تشخیص داده و موتور را روی ساسات ببرد؛ و همین قضیه به ظاهر ساده موجب می‌شود که اولاً روغن موتور به اندازه کافی داغ نشده که بتواند روانکاری لازم را داشته باشد، دوماً مصرف سوخت بخاطر ساسات کار کردن موتور بالا رفته و سوماً داخل محفظه احتراق جرم ببندد و چهارم اینکه به مرور زمان سوزن انژکتورها و کاتالیزور هم خراب می‌شود.

 

در ادامه باید بدانید که جرم‌های درون محفظه احتراق خیلی کینه‌توز هستند و اگر با ندانم کاری شما بوجود بیایند به این راحتیها از بین نرفته، به مرور باعث کیپ شدنِ رینگ‌های پیستون، عدم حرکت طبیعی این رینگ‌ها، خط افتادن جداره داخلی سیلندر، افت کمپرس و پایین آمدن توان موتور شده که تمامی این موارد به پدیده جانسوز روغن‌سوزی موتور می‌رسد.
همچنین انباشت و تلمبار شدنِ این جرم‌ها، باعث کوچک شدن محفظه احتراق و بوجود آمدن پدیده مخوف ناک، داغ‌تر شدن موتور و اتفاقات بدتر نیز می‌گردد.


باز هم برایتان بگوییم؟
بنابراین یک کارشناس به من بگوید که چرا یک سری از افراد، بعضی از قطعات موتور مثل ترموستات را بیهوده و الکی قلمداد کرده و با استدلال‌ها و عناوین مختلف، در پی حذف این قطعات بر می‌آیند؟

به گفتگو بپیوندید