اهمیت کابل اتصال بدنه خودرو

اتصال بدنه خودرو

نکاتی مهم درباره سرویس و تقویت کابل منفی اتصال بدنه و موتور
تقریباً همه ما از اهمیت کابل اتصال منفی خودرو غافل هستیم و معمولاً با گذشت زمان و یا در پی نصب تجهیزات و آپشن‌های اضافی برای ماشین با مشکلات عجیبی روبرو می‌شویم.
مثلاً زمانی که خودرو روشن است، همزمان با روشن کردن چراغ‌های جلو و یا با روشن کردن کولر، افت مشهود قدرت موتور و یا لرزش آن را حس می‌کنیم، و یا امکان دارد که ببینید باتری ماشین خوب شارژ نمی‌شود زود شارژ خالی می‌کند و حتی امکان دارد که شیشه‌های خودرو نسبت به قبل با سرعت کمتری بالا روند.
خوب در اینطور مواقع واکنش شما چیست؟ احتمالاً اولین کاری که می‌کنید این است که ماشین را پیش مکانیک برده و ایشان هم احتمالاً رای به تعویض باتری و یا سرویس دینام خودرو می‌دهد.
ولی بدانید که اتصال منفی خودروی شما بر بدنه و بر موتور دچار ضعف شده است که شما می‌بایستی اولاً کابل اتصال منفی را باز کرده و جای اتصال آن بر باتری و بر بدنه موتور و بدنه خودرو (که جای اتصال آن برای هر خودرو فرق می‌کند) را تمیز کرده و دوماً با بررسی خود کابل، اگر ضعیف شده باشد، خود کابل را هم تعویض کنید.
طول این کابل بصورت تقریبی ۳۰ یا ۴۰ سانتیمتر است. برای تعویض کابل، میتوانید از کابل‌های آماده موجود در بازار و یا از کابل جوشکاری استفاده کنید. حتی اگر کمی فنی باشید می‌توانید این کابل را با استفاده از سیم برق ساختمان هم درست کنید. به این صورت که روکش حدوداً ۲ متر سیم برق را جدا کرده و آنرا همراه با تابانیدن و تا کردن‌های همزمان و متوالی، به یک کابل کوچک و ضخیم تبدیل کرده و کابل را با نوار جسب برق بصورت دقیقی پوشش ضخیم داده و دو سر آنرا هم با هویه و لحیم به بست دلخواه پیچی و یا پرسیِ کابل شو وصل کنید.
ولی در کل اگر از عمر خودروی شما حدوداً ۳ یا ۴ سال می‌گذرد و حتی اگر بصورت ظاهری مشکلی هم ندارد، حتماً با بررسی دقیق اتصالات و با انجام این سرویس، استهلاک عمومی خودروی خودتان را پایین آورده و از بهتر شدن احوالات عمومی خودرو لذت ببرید.

منبع: car_serviceman

16 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید.. ماشین تیبا دارم چرخ جلو سمت راننده خیلی لنت میخوره وماهی یکبار لنت تموم میشه ومیره رو آهن… چیکار کنم. آیا باتعویض دیسک درست میشه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام آقا سجاد دلایل مختلفی میشه داشته باشه یکی از دلایلش تاب داشتن یا خط افتادن روی دیسک چرخ هست باید ببین چقدر خط افتاده اگه بشه باید تراشش بدی اگه هم نشد باید دیسک تعویض بشه این در صورتی هست

    2. اگه فقط لنت یک طرف زود تموم میشه احتمالا فنر داخل کالیپر که کارش آزاد کردن لنت از دیسک پس از ترمز گیری هست …خراب شده یا گیرپاژ کرده
      موقع تعویض لنت به مکانیک بگیر اون قسمت رو گریس کاری کنه و از کارکرد درستش مطمعن بشه .

    3. فدات احتمال زیاد سیلندر ترمز شما خوب بر نمیگرده و در گیر میمونه برای پیدا کردن ایراد چرخ های دوطرف آزاد باشد یا یک سمت یک سمت آزاد شود خودرو روشن و چند بار پدال ترمز بزنید و چرخ را با دست بچرخانید اگر سمتی که زود لنت تمام میشود سفت بچرخد یکی از ایرادات میشود گفت که سیلندر ترمز است

    4. از وقتی با سیم های اتصال بدنه خما خسروی آشنا شدم شتابم تو زندگیم خیلی بیشتر شده خیلی راضیم حتما پیشنهاد میکنم مرسی اه

    5. سلام
      از منم اینطور بود دادم پیستون و… ترمز رو سرویس کردن و جاشونو با سمباده تمیز کرد ترمز آزاد شد

    6. برو یکم خرج کن درست میشه منم دهنم صاف شد تا فهمیدم .کلا اون سمتتو باز کن ببر ببین چیش خرابه یا توپی چرخته یا …..

    7. سلام داداش جنس لنتت خرابه ساینا باتیبا این مشکل دارن باسیلندر ترمز یک پیچ بزاری تا دیگه زود مصرف نکنه برای صداگیری هم خوبه

    8. سلام سجاد خان.ماشین شما دچار مشکلی هست که اصطلاحا میگن لنت خورش ملس شده
      باید ملس را از دست لنت بگیرین

    9. سلام بر شما عزیز دل
      کالیپر ترمز گیزپاژ کزده و لنت همون سمت سریع تموم میشه
      عجیبه که مکانیک ها اینو بهت نگفتن
      کار خاصی هم نداره و لازم نیست قطعه ای تعویض بشه فقط کالیپرها رو سرویس کنید
      ترجیحآ هر دو طرف

    1. اولین کاری که شما باید انجام بدین یه دستگاه دیاگ باید بزنید
      ولی قبلش چند دقیقه سر باطری ها قطع شود احتمال رفع عیب هست اگر باگ خطای باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *