02133946978

رد کردن لینک ها

خطرات نشت روغن از در سوپاپ موتور

نشت روغن از در سوپاپ موتور را جدی بگیریم!

یکی از مواردی که معمولا با کثیفی معمولی موتور اشتباه گرفته می‌شود، نشت روغن از در سوپاپ خودرو است.

این نشتی دو نوع خطر عمده دارد:
۱- اگر این نشتی به صورت حداقلی باشد، علاوه بر کثیف کردن موتور و سیم کشی ها و خراب کردن کوئل و نفوذ به شمع‌ها، موجب بخار شدن روغن و کاهش سطح روغن شده و اگر نشتی زیاد باشد،‌ باعث کاهش شدید سطح روغن و یاتاقان زدن موتور می‌شود.
۲- این مورد از اولی هم مهم‌تر است و آن اینکه نشتی روغن همیشه بر روی منی‌فولدهای اگزوز ریخته و همراه با داغ شدن اگزوز، خطر آتش‌سوزی بسیار دارد و چه بسا موتورهایی که بابت همین مورد آتش گرفته‌اند. آگاه باشید که اگر موتوری بابت روغن داغ شده آتش بگیرد به این راحتی‌ها خاموش شدنی نیست.

پس در صورت هر نشت روغن موتور و مخصوصا از در سوپاپ، فورا اقدام به تعویض واشر نمایید و به مکانیک محترم توصیه اکید کنید که علاوه بر نصب واشر نو، از چسب آب بندی مزدا هم استفاده کند.

منبع: پیج اینستاگرم @car_serviceman

نظرات

    1. ارسال نظر

      سلام به احتمال زیاد اورینگ درب روغن فرسوده شده با تعویض اورینگ مشکل حل میشه.

      پیوند یکتا
    2. ارسال نظر

      سلام خودرو پارس ۸۰۰۰ تا کارکرد روغن کم میکنه بردم نمایندگی گفتش باید درب سوپاپ عوض بشه ، نگاه هم کردیم یخورده روغن ریخته بود بیرون روی موتور ، احتمالش هست از چیز دیگه ای باشه ؟؟ که اونم چک کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

      پیوند یکتا
  1. ارسال نظر

    سلام خدمت شما بزرگوار بنده خودروی تیبا یک دارم وقتی درب روغن یا گیج روغن رادر میارم یک مکش قوی احساس میکنم میشه بفرمایید دلیل این مکش چی میتونه باشه

    پیوند یکتا

به گفتگو بپیوندید