02133946978

رد کردن لینک ها

چند اشتباه که به خودرو آسیب می‌زند!

آشنایی با تعمیرات جزئی وسایل نقلیه و همچنین شناخت نکات فنی و تعمیرات خودرو می‌تواند به شما کمک کند تا در بسیاری از مواقع در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. در واقع زمانی که با خرید خودرو با مهم‌ترین نکات برای رانندگی نیز آشنا باشید می‌توانید لحظات بهتری را در رانندگی کردن تجربه کنید و حرفه ای تر رفتار کنید.

 

۱- دستتان مدام روی دنده است!

اگر دستتان مدام روی دنده باشد، نیرویی را به بوش‌های گیربکس و سایر اجزای آن انتقال می‌دهید که باعث سایش زودرس آن می‌شود.

بهتر است هر دو دست را روی فرمان قرار دهید.

۲- ناگهان دنده عقب را به دنده یک تعویض می‌کنید!

تغییر دادن ناگهانی دنده عقب به دنده یک، می‌تواند به پیشرانه اتومبیل که وظیفه انتقال نیرو بین اجزای مختلف خودرو دارد آسیب برساند. همیشه سعی کنید پس از عقب رفتن ابتدا کاملا توقف کنید و سپس دنده را عوض کنید.

این کار یک ثانیه بیشتر زمان نمی‌برد.

۳- قبل از گرم شدن خودرو شروع به رانندگی می‌کنید!

اجازه دهید ماشین یکی دو دقیقه در جا کار کند. با این کار روغن در بین موتور و اجزای آن جریان می‌یابد و دمای آن بالا می‌رود. گاز دادن در ماشین سرد باعث تغییر دمای ناگهانی می‌شود و فشار زیادی را به اجزا و اتصالات موتور وارد می‌کند.

موتور خودرو با گاز دادن گرم نمی‌شود.

۴- به ترمز دستی اهمیت نمی‌دهید!

حتی اگر روی سطح صاف پارک کرده‌اید، باز هم ترمز دستی را بکشید. هنگام پارک کردن، وزن خودرو روی یک پین فلزی کوچک در سیستم گیربکس قرار می‌گیرد و ممکن است به راحتی بشکند. ترمز دستی وزن خود را به شکل متعادل روی تمام اجزای گیربکس توزیع می‌کند.

۵- با حداقل سوخت حرکت می‌کنید!

در بسیاری از خودروها، پمپ‌های سوخت برای خنک ماندن باید در بنزین شناور باشند. وقتی کمتر از یک چهارم باک را پر می‌کنید، این پمپ‌ها بیرون از سوخت می‌مانند و به دلیل گرمای زیاد، عمرشان کوتاه‌تر می‌شود و مجبور می‌شوید آنها را تعویض کنید.

به گفتگو بپیوندید