02133946978

رد کردن لینک ها

۵ عامل شایع خرابی واترپمپ

در این قسمت به عوامل شایع خرابی واترپمپ خودرو می‌پردازیم، امیدواریم که کارساز باشد و بتوانید از ضررهای احتمالی پیشگیری کنید.

یکی از بارزترین نشانه‌های خرابی واترپمپ بالا رفتن دمای موتور است که خودش رو به شکل بالا آمدن آمپر آب یا روشن شدن چراغ هشدار دهنده‌ی دما موتور نشان می‌دهد چرا که واترپمپ معیوب قادر به انتقال مایع خنک کننده نیست و همین عامل باعث افزایش دمای موتور میگردد.

دومین عامل خرابی واترپمپ وجود قطرات یا بخاری آب در اطراف واترپمپ و همچنین کاهش سطح مایع خنک کننده در ماشین می‌باشد که این عامل باعث افزایش دمای موتور و خرابی واترپمپ می‌شود.

یکی دیگر از نشانه‌های خرابی واترپمپ وجود سر و صداهای غیر عادی از ناحیه واترپمپ در هنگام روشن بودن خودرو که با افزایش دور موتور این صدا بیشتر خواهد شد و صدای آن شبیه به ساییدن دو قطعه فلزی به یکدیگر است که نشان از خرابی قطعه داخلی واترپمپ بنام بلبرینگ واترپمپ دارد.

چهارمین نشانه‌ی خرابی واترپمپ مشاهده‌ی آب یا ضد یخ در زیر خودرو پس از چند ساعت پارک کردن  و خنک شدن موتور است که عامل آن می‌تواند خرابی قطعه‌ی داخلی آن بنام فیبر فنر یا شکستگی بدنه‌ی واترپمپ بر اثر یخ‌زدگی باشد، که نیاز به بررسی بیشتری دارد.

آخرین مورد، ثابت نبود شاخص دمای آب موتور است که اگر سیستم خنک کننده به درستی عمل نکند درجه دما مداوم در حال تغییر می‌باشد که از دمای طبیعی به دما بالا نوسان دارد که ممکن است ناشی از نارسایی و عدم عملکرد صحیح واترپمپ باشد که نیاز به بررسی و دقت بیشتر است.

به گفتگو بپیوندید