02133946978

رد کردن لینک ها

لاستیک خارجی بندازیم یا ایرانی؟

لاستیک خارجی یا ایرانی؟

اگر راننده باشید، محال ممکن است که با این پرسش روبرو نشده باشید، اما جواب چیست؟

واقعیت مطلب این است که در انتخاب لاستیک موارد زیادی تاثیرگذار می‌باشد ماننده سایز و پهنا، برند، تاریخ تولید، نوع گل لاستیک و صد البته قیمت لاستیک. برای اینکه انتخاب خوبی داشته باشیم بایستی در اولیویت‌های خودمان به یک جمع‌بندی نهایی برسیم. به صورت کلی اگر بگوییم لاستیک خارجی قطعا بهتر از لاستیک ایرانی بوده و نرمی و دوام بیشتری دارد.

اما …

نکته اول: تاریخ ساخت لاستیک خارجی را در نظر بگیرید. بیشتر این لاستیکها زمان زیادی را در کشتی و از آن بیشتر در گمرک و انبار بوده‌اند. با توجه به عمر مفید ۵ ساله لاستیک، حداقل ۲۰٪ عمر خودشان را طی کرده اند.

نکته دوم: متاسفانه در کشور ما قیمت لاستیک خارجی در سایزهای مشابه بین ۵۰٪ تا ۱۰۰٪ از لاستیک ایرانی بیشتر است یعنی شما اگر یک جفت لاستیک خارجی درجه یک بخرید و ۴ سال برای شما عمر کند، با پول آن تقریبا میتوانستید هر دو سال یک بار یک جفت لاستیک کیفیت مناسب داخلی بخرید.

نکته سوم: این درست است که لاستیک خارجی دوام و نرمی بیشتری دارد ولی دیگر نگوییم که لاستیک ایرانی بد است، چرا که برندهای داخلی خوبی مثل بارز و یزد وجود دارد که واقعا دوام و نرمی خوبی دارد پس تمام برندهای داخلی را به یک چشم نبینیم.

نکته چهارم: همیشه و در هر زمان حسابگیر باشید، جاده های کشور ما چاله چوله کم ندارد، فرض کنید خدایی نکرده لاستیک خارجی نوی شما در یکی از این چاله‌ها افتاد و ترکید، حالا خسارتی که میخورید چقدر است؟ و آیا آن برند را میتوانید به صورت تکی یا دست دوم در حد نو پیدا کنید؟

نکته پنجم: متاسفانه کارخانجات داخلی تمامی سایزها و ابعاد لاستیک و مخصوصا سایزهای رینگ ۱۷ اینچ به بالاتر را تولید نمی‌کنند، پس بعضی اوقات چاره‌ای دیگر ندازیم.

منبع: پیج اینستاگرم @car_serviceman

به گفتگو بپیوندید